وکیل طلاق غیابی یک وکیل خانواده است که به صورت تخصصی در زمینه طلاق غیابی کار می کند

برای مشاوره با بهترین وکیل طلاق غیابی تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

طلاق غیابی یک از انواع طلاق می باشد که در آن یکی از طرفین طلاق حضور نداشته باشد. این عدم حضور ممکن است به هر دلیلی مانند فراری بودن، مفقود الاثر بودن، مهاجرت و یا حتی مرگ باشد.

در چنین حالتی شخص حاضر باید تلاش خود را برای یافتن طرف غایب انجام داده و برای اطلاع رسانی به وی اقدام کرده باشد. ضمنا باید انتظار معقول جهت حضور او در دادگاه وجود داشته باشد.

اما اگر همچنان شخص غایب در دادگاه حاضر نشود پرونده به سمت صدور حکم طلاق غیابی پیش می رود. البته اگر شخص غایب بعد از طلاق مراجعه نماید می تواند به حکم دادگاه اعتراض کند و درخواست لغو طلاق را بدهد.

طلاق غیابی و فراهم کردن شرایط آن نسبت به حالت عادی آن کمی پیچیده تر است. بنابراین توصیه می شود قبل از اقدام جهت دادخواست حتما با وکیل طلاق غیابی مشورت نمایید.

گروه وکلای ناب با سالها تجربه در امر حل پروندهای مختلف خانواده آماده ارائه خدمات مشاوره به شما به عنوان بهترین وکیل طلاق غیابی تهران می باشد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

انواع طلاق غیابی

همانگونه که قوانین طلاق در این بر اساس زن و یا مرد بودن متفاوت است، شرایط طلاق غیابی نیز بر همین اساس تقسیم بندی می شود:

طلاق غیابی از طرف مرد

طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی از طرف مرد

مطابق قانون ایران حق طلاق با مرد است. اگر مرد از طرف همسر خود دادخواست طلاق بدهد و زن در دادگاه حضور نیابد و هیچ وکیلی هم از سمت او لایحه و دفاعیه ای هم ارائه ندهد، حکم طلاق غیابی صادر می شود.

اما اگر زن اعتراض نماید مهلت قانونی برای حضور او داده می شود. چنانچه زن حضور پیدا کند دیگر موضوع طلاق غیابی مطرح نیست و حکم طلاق بصورت عادی و از طرف مرد صادر می شود.

در این حالت تمام حقوق مالی زن که در عقدنامه ذکر شده است باید از طرف مرد پرداخت شود که شامل موارد زیر می شود:

مهریه

نفقه معوقه

در صورتیکه زن آن را مطالبه نماید و مستحق دریافت آن باشد.

نفقه ایام عده

اجرت المثل ایام زناشویی

اگر زن آن را مطالبه نماید.

شرایط قید شده در عقدنامه

مانند تنصیف دارایی و هر شرط دیگری که مرد متعهد به انجام آن است. این مورد نیز مانند نفقه معوقه و اجرت المثل ایام زوجیت به درخواست زن بستگی دارد. یعنی چنانچه زن آن را مطالبه کند و شرایط موجود باشد، مرد موظف به پرداخت آن است.

طلاق غیابی از طرف زن

از آنجا که در ایران حق طلاق با زن نمی باشد و او باید دلایلی موجه برای طلاق ارائه دهد، در مورد طلاق غیابی نیز چنین است و باید شرایطی وجود داشته باشد تا زن بتواند درخواست طلاق غیابی بدهد. این شرایط شامل موارد زیر است:

عسر و حرج

اگر زن در زندگی سختی ها و شرایط نامتعارفی دارد می تواند از دادگاه تقاضای طلاق به دلیل عسر و حرج کند.

مواردی که منجر به عسر و حرج می شوند باید از طرف قانون موجه باشند. مانند اعتیاد مرد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، ضرب و شتم از طرف مرد، بیماری لاعلاج و صعب العلاج مرد و یا ترک زندگی مشترک از طرف مرد.

در این صورت وکیل طلاق غیابی زن می تواند با اثبات موارد فوق تقاضای طلاق نماید و اگر مرد از حضور در دادگاه امتناع نماید، حکم طباق غیابی صادر می شود.

عدم پرداخت نفقه

اگر مرد به مدت 6 ماه نفقه پرداخت نکند و زن از جهت هزینه خوراک و پوشاک در سختی باشد، باید در ابتدا به کمک وکیل نفقه زن دادخواستی تهیه کرده و به دادگاه ارائه نماید و حکم پرداخت نفقه را بگیرد.

از آنجا که طبق ماده 1106 قانون مدنی پرداخت نفقه جزء وظایف شوهر است، اگر مرد همچنان از پرداخت نفقه امتناع کند، زن می تواند از طریق اثبات سختی در منزل شوهر تقاضای طلاق نماید و در صورتی که مرد در دادگاه حاضر نشود، زن می تواند تقاضای طلاغ غیابی کند.

در این صورت وکیل طلاق غیابی زن می تواند با اثبات موارد فوق تقاضای طلاق نماید و اگر مرد از حضور در دادگاه امتناع نماید، حکم طباق غیابی صادر می شود.

با تماس با گروه وکلای ناب می توانید از بهترین وکیل نفقه زن در تهران مشاوره بگیرید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

مفقودالاثر بودن مرد

اگر مرد ناپدید شده باشد و 4 سال تمام از مفقودالاثر بودن او گذشته باشد، در این صورت زن می تواند به کمک وکیل طلاق غیابی از دادگاه تقاضای طلاق غیابی کند.

برای این کار باید جهت پیدا شدن مرد 3 بار و هرکدام با فاصله 1 ماه در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی منتشر کند. اگر همچنان اثری از مرد نبود دادگاه پس از 1 سال حکم طلاق غیابی زن را صادر میکند.

ترک خانه از طرف مرد: چنانچه مرد شروط چاپی عقدنامه را امضا کرده باشد، مطابق بندهای 8 و 11 عقدنامه، اگر مرد به مدت 6 ماه متوالی و یا 9 ماه متناوب خانه را ترک کند و قصد بازگشت نداشته باشد، شرایط طلاق غیابی فراهم می شود.

در چنین حالتی زن می تواند به کمک وکیل طلاق غیابی دادخواستی به دادگاه ارائه کند و در صورتیکه مرد در دادگاه حاضر نشود حکم طلاق غیابی صادر می شود.

حق طلاق از طرف زن

چنانچه مرد در زمان عقد حق طلاق را به همسر خود داده باشد، زن می تواند به صورت یکطرفه و بدون حضور همسر طلاق بگیرد که البته در این حالت طلاق توافقی خواهد بود نه غیابی.

با توجه به موارد ذکر شده فراهم کردن شرایط طلاق غیابی برای زن و مرد نیازمند دانش حقوقی و تجربه بالا در این زمینه می باشد.

گروه وکلای ناب با بهره مندی از بهترین وکیل طلاق غیابی تهران آماده ارائه مشاوره و قبول وکالت شما در دادگاه می باشد

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

نکات مربوط به طلاق غیابی

برای مشاوره با بهترین وکیل طلاق غیابی تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

بهتر است پیش از اقدام جهت ارائه دادخواست طلاق غیابی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

در طلاق از طرف مرد چنانچه مرد نتواند مهریه زن را بصورت یکجا پرداخت نماید، می تواند دادخواست اعسار در پرداخت مهریه را بدهد و تقاضای تقسیط آن را بنماید. در این صورت دادگاه با در نظر گرفتن شهادت شهود مرد درخواست تقسیط مهریه ره می پذیرد.

پس از صدور حکم طلاق غیابی هر یک از زوجین که غایب بوده 20 روز فرصت دارند که به حکم دادگاه اعتراض کنند و درخواست تجدید نظر و فرجام خواهی بدهند.

زمانی که حکم طلاق غیابی به علت مفقود الاثر بودن مرد صادر می شود، فرض بر فوت مرد است و زن باید بعد از طلاق عده وفات را نگه دارد.

اگر در طول مدت عده وفات یعنی 4 ماه و 10 روز مرد به همسر طلاق گرفته خود رجوع کند، حق او محفوظ خواهد بود و پس آن این حق از مرد سلب می شود.

بهترین وکیل طلاق غیابی

طلاق غیابی یکی از پیچیده ترین و زمان بر ترین انواع طلاق می باشد و نیازمند شرایط خاصی است. بنابراین بهترین کار قبل از هر اقدامی در مورد طلاق غیابی در مورد وکیل تحقیقات کامل انجام دهید و بتوانید بهترین وکیل طلاق غیابی را انتخاب کنید.

با توجه به قانون طلاق یکطرفه ایران به سمت مرد و اینکه طلاق غیابی یک از سخت ترین روشها برای طلاق می باشد، زنان باید تمام جوانب را برای درخواست طلاق غیابی در نظر بگیرند و چنین شرایطی بدون حضور یک وکیل خانواده متخصص امکان پذیر نمی باشد.

به همین جهت چنانچه بتوانید بهترین وکیل طلاق غیابی را یافته و از او مشاوره بگیرید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که سریعترین و مطمئن ترین راه را برای طلاق طی می کنید.

با در نظر گرفتن اینکه جمعت تهران نسبت به سایر شهرها بالاتر است و همچنین متاسفانه با توجه به آمار بالای طلاق در تهران با کمی تحقیق و بررسی رزومه وکلای خانواده به راحتی می توانید بهترین وکیل طلاق غیابی تهران را انتخاب نموده و از او مشاوره بگیرید.

از آنجا که طلاق علاوه بر مسائل حقوقی و قضایی با چالش های عاطفی نیز همراه است، شما باید وکیلی دلسوز و صبور در کنار خود داشته باشید.

بهترین وکیل طلاق غیابی کسی است که علاوه بر پیشبرد صحیح پرونده در دادگاه بتواند جنبه های عاطفی که ممکن است در خلال کار پیش آید را به مناسبترین شکل ممکن مدیریت نماید.

علاوه بر این موارد، سخنوری، قدرت مباحثه و قانع کنندگی در دادگاه از ویژگی های بهترین وکیل طلاق غیابی می باشد. چرا که اثبات شرایط لازم جهت طلاق غیابی بخصوص برای زنان در نوع خود سخت و دشوار است.

گروه وکلای ناب با بیش از 25 سال سابقه در تمامی امور خانواده می تواند به عنوان بهترین وکیل طلاق غیابی تهران در روند پرونده با شما همراه باشد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

حضانت فرزندان بعد از طلاق غیابی

حضانت فرزند طلاق غیابی

برای مشاوره با بهترین وکیل طلاق غیابی تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

بطور کلی مطابق قانون حضانت فرزندان تا 7 سالگی بر عهده مادر است. بعد از آن حضانت دختر تا 9 سالگی و حضانت پسر تا 15 سالگی با پدر می باشد. بعد این سن خود فرزندان می توانند در مورد اینکه با چه کسی می خواهند زندگی کنند تصمیم بگیرند.

در مورد طلاق غیابی از آنجا که احتمالا یکی از طرفین حضور ندارد، شرایط کمی متفاورت است. در خصوص شوهر مفقودالاثر حضانت فرزندان با مادر است.

اگر مرد به منزل مراجعت کند و در فرزند او در شرایط سنی حضانت با پدر باشند، پدر می تواند به کمک وکیل طلاق غیابی از طریق مراجع قضایی در خصوص حضانت فرزند خود اقدام نماید.

هزینه های مربوط به طلاق غیابی

رسیدگی به تمام دادخواست های قضایی شامل هزینه می شوند. طلاق هم بسته به نوع آن هزینه های خاص خودش را دارد. این هزینه ها شامل هزینه ثبت درخواست، هزینه دادرسی، خزینه مربوط به دفاتر الکترونیک قضایی، هزینه مشاوره  و داوری،  هزینه آزمایشاتی مانند گواهی عدم بارداری و هزینه ثبت طلاق می باشد.

از آنجا که در طلاق غیابی یکی از طرفین حضور ندارد، کل هزینه های مربوط به طلاق را شخص درخواست کننده باید بپردازد که البته چون جزء دعاوی مالی محسوب نمی شود هزینه چندان زیادی نمی شود.

چنانچه برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده خود به وکیل طلاق غیابی مراجعه نمایید باید بابت مشاوره و اعطای وکالت هزینه ای پرداخت نمایید که در بدلیل آسودگی خاطر شما جهت قرارگیری پرونده در مسیر درست کاملا رزشمند است.

مهریه در طلاق غیابی

حق مهریه در هر حالتی برای زن محفوظ است و زن می تواند ان را مطالبه کند. اگر درخواست طلاق غیابی از طرف زن به دلیل مفقودالاثر بودن مرد باشد، زن می تواند اموال منقول و غیر منقول مرد را توقیف نماید.

اگر چنین امکانی وجود نداشت زن می تواند به محض پیدا شدن مرد جهت وصول مهریه برای او از دادگاه حکم جلب بگیرد.

در طلاق غیابی مرد هم می تواند در صورت عدم توانایی پرداخت مهریه بصورت یکجا، آن را تقسیط نماید. پس از آن حتی اگر زن و مرد مجددا ازدواج کنند، زن می تواند مابقی اقساط مهریه خود را دریافت نماید.

با تماس با گروه وکلای ناب و انجام مشاوره با بهترین وکیل طلاق غیابی تهران به تمام حق و حقوق خود در طلاق غیابی آگاه شوید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

شرایط اعتراض به حکم طلاق غیابی

اعتراض به طلاق غیابی

برای مشاوره با بهترین وکیل طلاق غیابی تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

در طلاق غیابی نیز مانند بسیاری از احکام قضایی دیگر امکان اعتراض و واخواهی وجود دارد. شرایط اعتراض به صورت زیر است:

اگر خوانده و یا وکیل قانونی او در هیچکدام از جلسات دادگاه حضور نداشته باشند.

خوانده و یا وکیل قانونی او هیچ دفاعیه و لایحه کتبی به دادگاه اولیه ارائه نداده باشند

اخطاریه به صورت واقعی ابلاغ نشده باشد.

در چنین شرایطی خوانده می تواند تا قبل از 20 روز از صدور حکم طلاق تقاضای اعتراض نماید.

مدارک مورد نیاز برای طلاق غیابی

مدارک شناسایی هر دو طرفین طلاق. اگر مرد غایب باشدگزارش پلیس و یا گواهی مرد مورد نیاز است.

درخواست رسمی طلاق

مدرکی دال بر اینکه ابلاغ به همسر غایب به درست غایب به درستی انجام شده است. مانند آگهی روزنامه و ارسال ابلاغیه به آخرین آدرس در دسترس

مدارک مالی همسر مفقود شده

اثبات مفقودالاثر بودن مرد برای حداقل 6 ماه

از آنجا که هر پرونده قضایی شرایط و استثنائات خود را دارد، پس از مشورت به وکیل طلاق غیابی، چنانچه مدرک دیگری مورد نیاز باشد که جهت تسریع در پرونده شما کمک کند حتما وکیل به شما اطلاع می دهد و راه فراهم کردن مدارک را نیز با شما در میان می گذارد.

وکلای با تجربه ما در گروه وکلای ناب با داشتن رزومه ای درخشان و صدها پرونده موفق در زمینه طلاق آماده ارائه مشاوره به عنوان بهترین وکیل طلاق غیابی تهران به شما می باشند.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639