وکیل خلع ید یک وکیل متخصص در امور ملکی است که به صورت تخصصی در زمینه خلع ید و تخلیه ید فعالیت می کند.

خلع ید چیست

برای مشاوره با بهترین وکیل خلع ید تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

خلع ید انواع مختلفی دارد:

خلع ید غاصبانه

در این نوع خلع ید هیچگونه قراردادی میان مالک و متصرف وجود نداشته است و متصرف از ابتدا کاملا بصورت غیر قانونی ملک را تصرف کرده است.

در این حالت مالک باید به کمک وکیل خلع ید مالکیت قانونی خود و غیر قانونی بودن تصرف را به دادگاه ثابت نماید.

خلع ید امانی

در این نوع دعوای خلع ید از قبل یک نوع قرارداد امانی با مدت زمان مشخص میان مالک و متصرف وجود داشته است. اما مدت قرارداد به پایان رسیده ولی متصرف ملک را تخلیه نکرده است.

در چنین شرایطی مالک باید به کمک وکیل خلع ید مالکیت خود را ثابت نموده و با استناد به قراردادی که که مهلت آن به پایان رسیده است غیر قانونی بودن تصرف را ثابت کند.

خلع ید مشاعی

در مورد ملکی مطرح می شود که بصورت شریکی بین چند نفر است. در این حالت تصرف ممکن است از طرف شخصی به غیر از شرکا اتفاق بیفتد و یا اینکه یکی از شرکا مقداری بیشتر از سهم خود از ملک را به تصرف درآورده باشد.

در صورت وقوع چنین شرایطی شریک های شاکی باید  به کمک وکیل خلع ید مالکیت و میزان سهم خود و همچنین غیر قانونی بودن تصرف را به دادگاه ثابت نمایند.

وکیل خلع ید چه کمکی می کند

تمامی دعاوی ملکی از جمله دعوای خلع ید تعداد قوانین زیاد و پیچیده ای دارند که افراد در همان ابتدای مسیر و برای ارائه دادخواست نیز نیاز به یک وکیل متخصص و با تجربه دارند.

چه بسا ارائه دادخواست بدون کمک و مشاوره وکیل خلع ید متخصص با بن بست روبرو شده و در دادگاه حقوقی رد شود. در این صورت تنظیم مجدد دادخواست و ارائه آن به دادگاه شامل صرف زمان بیشتری می شود.

بنابراین توصیه می شود قبل از هر اقدامی در این خصوص از یک وکیل خلع ید متخصص و با تجربه مشاوره بگیرید تا پرونده در مسیر قضایی درست قرار بگیرد.

گروه وکلای ناب با سالها تجربه در امر حل پروندهای مختلف ملکی آماده ارائه خدمات مشاوره به شما به عنوان بهترین وکیل خلع ید تهران می باشد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

تفاوت خلع ید و تخلیه ید

شاید در ابتدا به نظر برسد خلع و ید و تخلیه ید دو دعوای یکسان و مشابه هستند. ولی تفاوت های اساسی میان آنها وجو دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

دعوای خلع ید فقط در مورد اموال غیر منقول مطرح می شود. ولی در دعاوی مربوط به تخلیه ید هم اموال منقول و هم اموال غیر منقول وجود دارند.

دعاوی خلع ید برای اقامه می شود که تصرف بدون رضایت و اجازه مالک صورت گرفته باشد. در حالیکه در تخلیه ید از قبل قراردادی بین مالک و متصرف وجود داشته است. ولی زمان آن به پایان رسیده است.

دعوای خلع ید هر زمانی می تواند انجام شود. ولی در مورد تخلیه ید باید مدت زمان قرارداد به انتها رسیده باشد و ادامه تصرف غیر قانونی باشد.

دعوای خلع ید نیازی به قرارداد ندارد. اما در دعوای تخلیه ید باید یک قرارداد با مدت زمان معین وجود داشته باشد.

مالک در دعوای خلع ید باید مالک عینی باشد. اما این شرط در دعوای تخلیه ید ضرورتی ندارد و اکر فرد تنها مالک سود و منافع ملک باشد نیز می تواند تخلیه ید را مطرح کند.

دعوای خلع ید در دسته دعاوی مالی است و هزینه دادرسی آن بستگی به قیمت ملک دارد. ولی دعوای تخلیه ید غیر مالی می باشد و هزینه دادرسی مشخص و کمتری دارد.

دعوای خلع ید در دادگاه محل ملک صورت می گیرد. در صورتیکه مرجع دعوای تخلیه ید شورای حل اختلاف محل ملک است.

یک وکیل ملکی متخصص با اشراف کامل به قوانین و تفاوت های دعاوی مربوط به خلع ید و تخلیه ید پرونده شما را در یک مسیر درست قرار می دهد تا شما زمان و هزینه کمتری را برای پس گرفتن ملک خود تصرف نمایید.

تفاوت خلع ید با تصرف عدوانی

برای مشاوره با بهترین وکیل خلع ید تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

با مواردی که در مورد خلع ید گفته شد ممکن است این شبهه بوجود بیاد که دعوای خلع ید همان دعوای تصرف عدوانی است. در صورتیکه چنین نیست.

در ادامه به تفاوت های خلع ید و رفع تصرف عدوانی می پردازیم:

در تصرف عدوانی باید سه رکن مقدم بودن تصرف خواهان، موخر بودن تصرف خوانده و عدوانی بودن نوع تصرف ثابت شود و نیازی به اثبات مالکیت خواهان نیست. ولی در دعوای خلع ید اثبات مالکیت لازم و ضروری است.

دعاوی تصرف عدوانی می توانند خارج از نوبت رسیدگی شوند. اما چنین شرایطی برای دعوای خلع ید وجود ندارد.

دعاوی تصرف عدوانی غیر مالی هستند و هزینه دادرسی آنها نیز غیر مالی است. اما هزینه دعوای خلع ید بر اساس قیمت ملک محاسبه می شود. زیرا یک دعوای مالی است.

نکته مهم دیگر این است که حکم دعاوی تصرف عدوانی قبل از قطعی شدن قابل اجرا است. ولی برای اجرای حکم دعوای خلع ید باید منتظر قطعی شدن حکم بمانیم تا لازم الاجرا شود.

همانطور که مشاهده می نمایید تشخیص و انتخاب راه درست جهت شروع دادخواست خلع ید کار راحتی نیست و شما همواره به مشاوره یک وکیل خلع ید نیاز دارید.

گروه وکلای ناب با بهره گیری از بهترین وکیل خلع ید آماده ارائه خدمات مشاوره ای و قبول وکالت در این زمینه است.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

انتخاب بهترین وکیل خلع ید

در تمامی دعاوی ملکی از جمله دعوای خلع ید با توجه به قیمت بالای ملک در ایران و بخصوص در تهران مطمئن ترین و عاقلانه ترین کار سپردن پرونده به یک وکیل متخصص در تهران می باشد.

چنانچه بهترین وکیل خلع ید را انتخاب نمایید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که پرونده شما یک روند صحیح از ارائه دادخواست تا صدور حکم را خواهد داشت.

در صورتیکه پرونده خود را به دست بهترین وکیل خلع ید بسپارید، علاوه بر طرح دعوی مناسب می توانید از مشاوره حقوقی در طول جریان دادرسی بطور مستمر برخوردار شوید.

علاوه بر اقامه دادخواست، طرح شکوائیه و دفاعیه مناسب یکی از مهمترین وظایف بهترین وکیل خلع ید می باشد.

همیشه پرونده های مربوط به خلع ید به این صورت نیست نیست که شاکی مالک واقعی ملک بوده و حق با اوست. بلکه گاهی اوقات متصرف مالک واقعی است و برخی افراد سودجو سعی در بدست آوردن ملک دیگران را دارند.

این افراد با طرع دعاوی دروغین تلاش می کنند ملک دیگران را از آن خود کنند. در چنین مواردی نیز بهتر است با یک وکیل متخصص مشورت نموده و دعاوی بی پایه و اساس را بی اثر کنید.

علاوه بر این شرایطی را در نظر بگیرید که به محض اقامه دعوا خوانده اقدام به گرفتن وکیل کرده و به تمام راههای فرار از پرونده واقف شود. در این صورت حتی با وجودی اینکه شما مالک قانونی ملک می باشید اما نمی توانید آن را بدست بیاورید.

بنابراین اولین کاری که شما باید قبل از شروع دعوا انجام دهید انتخاب بهترین وکیل خلع ید می باشد. این کار علاوه بر اطمینان از صحت و درستی روند کار، باعث می شود خوانده به اهمیت و جدیت موضوع پی ببرد.

چه بسا با این اقدام در همان ابتدای امر ملک را تخلیه و آن را در اختیار شما قرار دهد.

گروه وکلای ناب با بیش از 25 سال سابقه درخشان این اطمینان را به شما می دهد که با بهره گیری از بهترین وکیل خلع ید تهران و با تکیه بر دانش و تخصص خود در امور ملکی مدیریت و اقامه دعوای شما را به درستی انجام می دهد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

روند رسیدگی به پرونده خلع ید

پرونده خلع ید

برای مشاوره با بهترین وکیل خلع ید تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

دادگاه در ابتدا مالکیت خواهان را مورد بررسی قرار می دهد. این کار از طریق استعلام ثبت انجام می شود.

پس از آن قانونی و یا غیر قانونی بودن تصرف خوانده بررسی می شود.

دادگاه جهت بررسی صحت دعوا کارشناسانی به محل ملک اعزام می نماید که علاوه بر ا طمینان از مالکیت خواهان بر منطقه مورد تصرف میزان تصرف خوانده را مشخص نمایند.

سپس متصرف یا همان خوانده باید دلیل تصرف خود را اعلام نماید و چنانچه ادعا دارد تصرف او قانونی است باید آن را اثبات کند.

چنانچه خواهان نتواند این ادعا را اثبات کند، تصرف او غیر قانونی بوده و غصب ملک صورت گرفته است. چرا که وقتی شخصی با ارائه سند رسمی مالکیت خود را اثبات می نماید و متصرف نمی تواند تصرف خود را از طریق ادعاهایی مثل خرید ملک و یا اجاره توجیح نماید تصرف غصبی کرده است.

خلع ید غصبی و تحویل ملک به مالک قانونی تنها زمانی ممکن می شود که بنای احداث شده توسط متصرف تخریب شود.

زیرا طبق ماده های 313 و 314 قانون مدنی تا زمانی که ساختمان و بناهای غیر قانونی غاصب از بین نرود و قلع و قمع نشود، تصرف غصبی ادامه دار است و خلع ید صورت نگرفته است.

اگر خواهان ملک را خریده است ولی به او تحویل داده نشده است باید دادخواست دیگری را به دادگاه ارائه دهد. در این حالت دادخواست الزام به تحویل مبیع و یا الزام به تنظیم سند رسمی مطرح می شود.

دعوای خلع ید با سند عادی

بطور معمول دعوای خلع ید تنها با ارائه سند رسمی امکان پذیر است. اما در شرایطی خاص می توان به سند عادی هم استناد نمود

اگر قانون ثبت شدن سند رسمی از طرف دادگستری کشور شامل حال ملک مذکور نشده باشد.

اگر ملک قبلا سابقه سند رسمی نداشته باشد. یعنی در ثبت اسناد هیچ سابقه ای برای آن ملک وجود نداشته باشد.

و اگر اقدامات مربوط به ثبت سند رسمی برای ملک انجام شده باشد ولی هنوز سند رسمی صادر نشده باشد.

در این شرایط می توان از سند عادی برای اقامه دعوانی خلع ید استفاده نمود. به هر حال بهتر است قبل از هر اقدامی برای طرح دعوا با وکیل خلع ید مشورت نمایید تا از ارائه دادخواست نادرست پیشگیری شود و تمام ملزومات دعوا در ابتدای کار فراهم شود.

با سپردن پرونده خلع ید به گروه با تجربه وکلای ناب ضمن بهره مندی شما از حضور بهترین وکیل ملکی تهران در مسیر پیگیری پرونده، در کوتاهترین زمان به ملک تان می رسید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

اموال متصرف پس از اعمال حکم خلع ید

یکی از مسائل مهمی که پس از اعمال حکم خلع ید مطرح می شود تصمیم گیری در مورد اموال متصرف محکوم شده است. زیرا خواهان حق هیچ گونه دخل و تصرف در مورد اموال خوانده را ندارد.

طبق ماده 45 قانون اجرای احکام مدنی، اگر درمحلی که خلع ید انجام شده اموالی باقی مانده است که صاحب مال اقدام به جابجایی آنها نکرده و یا دسترسی به او وجود نداشته باشد، دادورز لیست اموال را تهیه کرده و مطابق قانون عمل می نماید:

اموال با ارزشی مانند وجوه نقد، جواهرات، اسناد و اوراق بهادار در بانک به صندوق دادگستری منتقل می شوند.

اموالی که ارزش نگهداری ندارند و از بین می روند از طرف دادگستری به فروش رسیده و درآمد حاصل از آنها به صندوق دادگستری منتقل می شود.

برای سایر اموال محافظ مشخص می شود و یا به محل امنی انتقال داده می شوند.

با وجود تمام مسائل مطرح شده حتما در مورد هر پرونده موارد و استثنائات خاصی وجود دارد که در توضیح این مطلب نمیگنجد. بنابراین توصیه اکید ما به شما مشاوره با وکیل خلع ید متخصص و مجرب است تا از هرگونه خطا و اشتباه در خلال رسیدگی به پرونده جلوگیری شود.

جهت مشاوره با بهترین وکیل خلع ید تهران نیز با گروه وکلای ناب تماس بگیرید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639