منظور از تخلیه ملک چیست

معنی این کار درآوردن ملک از ید کسی است که در ابتدا با اجازه مالک ملک را تصرف نموده است ولی در ادامه به دلایلی همچون انقضا و سرآمدن مهلت تصرف، استفاده نادرست از ملک، سپردن ملک به دیگری بدون اجازه مالک و غیره دیگر این تصرف قانونی نیست.

برای مشاوره با بهترین وکیل تخلیه ملک تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

درست است که بیشترین تقاضای حکم تخلیه ملک مربوط به قرارداد اجاره می شود ولی هر نوع قرارداد واگذاری منفعت مانند اباحه منفعت، صلح منافع و یا حبس مطلق نیز در حیطه تخلیه ملک می گنجد.

البته توجه به این نکته ضروری است که دادگاه تنها زمانی که شاکی خود دارای سند رسمی مورد تایید است شکایت را مورد بررسی قرار می دهد. زیرا در غیر این صورت مالکیت مالک و متصرف محرز نمی باشد.

در صورت وجود شرایط مورد نیاز صدر حکم تخلیه ملک صرفنظر از اینکه ملک مسکونی است یا تجاری، مالک می تواند برای تخلیه ملک به دادگاه و یا شورای حل اختلاف مراجعه کند.

اما زمانی که موضوع مورد شکایت تخلیه مستاجر باشد به این معنی است که در ابتدا سند رسمی وجود داشته و تخلیه ملک (مستاجر) دیگر مسئله کیفری نیست و در حیطه قوانین ملک و مستاجر قرار می گیرد و از طریق شورای حل اختلاف و محاکم قضایی دیگر قابل پیگیری است.

منظور از دستور تخلیه چیست

دستور تخلیه بر خلاف باقی احکام که باید حتما از سوی دادگاه اعلام شوند، نیازی به جلسه رسیدگی در دادگاه ندارد و دقیقا به همین دلیل بهترین و سریعترین نوع دادخواست برای تخلیه مستاجر می باشد.

البته برای دستور تخلیه نیز شرایطی وجود دارد که بهتر است در مورد آَن با وکیل تخلیه ملک مشاوره نمایید.

گروه وکلای ناب با سالها تجربه در امر حل پروندهای مختلف ملکی آماده ارائه خدمات مشاوره به شما به عنوان بهترین وکیل تخلیه ملک تهران می باشد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

ویژگی ها و شرایط مربوط به دستور تخلیه

شوراهای حل اختلاف مرجع صالح برای حل اختلافات مالک و مستاجر هستند. بنابراین دستور تخلیه نیز از همین طریق صادر می شود.

جهت گرفتن دستور تخلیه نیاز است که قرارداد اجاره به دو صورت رسمی (تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی) و یا به طور عادی تنظیم شده در دو نسخه و با امضای دو شاهد نوشته شده باشد.

در صورت صدور دستورتخلیه چنانچه مستاجر در ملک حضور نداشته باشد، ملک بدون هیچ مشکلی در اختیار مالک قرار می گیرید.

اما اگر مستاجر از تخلیه ملک سر باز زند، دادورز مهلت معینی جهت تخلیه ملک به مستاجر می دهد و در نهایت اگر همچنان مستاجر ملک را تخلیه نکند، دستور تخلیه توسط ضابطین دادگستری انجام می شود.

در این صورت اموال مستاجر در اختیار امین قرار می گیرد و یا به انبار منتقل می شود و شیوه نگهداری از آنها مطابق با قانون خوناهد بود.

در صورتیکه شرایط صدور دستور تخلیه فراهم نباشد، شورای حل اختلاف دستور تخلیه را صادر نمی نماید و باید تخلیه ملک از طریق دادگاه و با گرفتن حکم تخلیه انجام شود که قطعا مستلزم صرف زمان بیشتری است.

مزایای دستور تخلیه و تفاوت آن با حکم تخلیه

طبق ماده 3 قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376، در صورت رعایت اصول چهارگانه زیر دستور تخلیه صادر می شود:

وجود یک قرارداد کتبی که توسط موجر و مستاجر امضا شده باشد.

حداقل دو شاهد قرارداد را امضا کرده باشند.

مدت قرارداد در آن ذکر شده باشد.

مبلغ قرارداد درآن ذکر شده باشد.

حداقل در دو نسخه تنظیم شده باشد.

مدت قرارداد پایان یافته باشد.

وکیل دستور تخلیه

برای مشاوره با بهترین وکیل تخلیه ملک تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

در صورت وجود چنین شرایطی چنانچه قرارداد رسمی و ثبت شده در دفترخانه باشد، مرجع صالح برای صدور دستور تخلیه اداره اجرای ثبت است.

ولی در صورت وجود قرارداد عادی با رعایت شرایط فوق باید درخواست دستور تخلیه را از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت نمود که از این طریق شواری حل اختلاف ارجاع داده شده و پس از واریز مبلغ ودیعه توسط مالک به صندوق دادگستری دستور تخلیه ملک صادر می شود.

 

دستور تخلیه مزایای زیر را داراست:

سرعت انجام کار

زیرا نیاز به بررسی و حکم دادگاه ندارد و مانند حکم از پیش تعیین شده می باشد. ضمنا ممکن است در همان ابتدای کار به واسطه شورای حل اختلاف مسئله با سازش مالک و مستاجر به پایان برسد.

کم هزینه بودن

در تمامی دعاوی ملکی هزینه های دادرسی براساس قیمت ملک محاسبه می شود. در صورتیکه دستور تخلیه هزینه دادرسی بسیار کمتری دارد.

توقیف ودیعه

در دستور تخلیه امکان توقیف اجاره های عقب افتاده و مبلغ شارژ و هزینه های دیگر ساختمان از محل ودیعه وجود دارد.

عدم نیاز به حضور مستاجر

اگر مدارک جهت دریافت دستور تخلیه کامل باشد نیازی به حضور مستاجر نیست. البته اگر خواهان درخواست احضار مستاجر را داشته باشد و شورای حل اختلاف صلاح ببیند مستاجر احضار می شود.

در مواردی که صدور دستور تخلیه ممکن نباشد طرح دعوی حکم تخلیه ملک نیاز می شود. این در صورتی است که مستاجر اجاره بها را پرداخت نکند یا استفاده نادرست از ملک انجام شده باشد و یا بطور کلی شرایط مندرج در قرارداد توسط مستاجر رعایت نشده باشد.

در این شرایط نیاز نیست قرارداد اجاره به اتمام رسیده باشد و باید حکم تخلیه ملک از طریق مراجع قانونی و دادگاه صادر شود.

وکیل تخلیه ملک یا مستاجر

پس گرفتن و در اختیار گرفتن ملک راههای قانونی زیادی دارد. زیرا همانطور که گفته شد تخلیه ملک طیف بسیار گسترده ای دارد و به دنبال این گستردگی پیچیدگی های قانونی زیادی نیز در این مورد وجود دارد.

اولین اقدام در جهت تخلیه ملک دستور تخلیه می باشد اما بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی کافی از قانون و شرایط خودشان دعاوی غیر مرتبطی مانند حکم تخلیه، رفع تصرف، خلع ید متصرف و غیره را مطرح می کنند.

به همین دلیل بهترین اقدام در این مورد مشاوره با یک وکیل تخلیه ملک است. زیرا یک وکیل متخصص در این زمینه می تواند در کوتاهترین زمان و با کمترین ریسک ملک شما پس بگیرد.

وکیل متخصص و آگاه در زمینه تخلیه ملک شما را از قرار گرفتن در راه طرح دعوی اشتباه بر حذر می دارد تا از گرفتار شدن در مسیر فرسایشی محاکم قضایی نجات دهد که تنها سود آن دادن وقت اضافه به مستاجر غیر قانونی است.

وکیل تخلیه ملک چه کمکی می کند

وکیل تخلیه ملک مدارک را بررسی نموده و در ابتدا تلاش می کند مشکل بین مالک و مستاجر را حل و فصل نماید. در غیر این صورت دادخواست تخلیه ملک را تنظیم می نماید و با مراجعه به مراجع ذیصلاح حکم تخلیه ملک را دریافت می کند.

وکیل تخلیه ملک با توجه به تخصص و مهارت خود در این کار مراحل قانونی را به سرعت طی کرده و ملک را به تصرف مالک برمی گرداند.

دادگاه پس از صدور حکم تخلیه ملک معمولا یک مهلت دو هفته ای به مستاجر می دهد. اگر در طول این مدت مستاجر ملک را تخلیه نکند، اعمال قانون نموده و ملک را از مستاجر پس گرفته و به مالک برمی گرداند.

گروه وکلای ناب با بهره گیری از بهترین وکیل تخلیه ملک آماده ارائه خدمات مشاوره ای و قبول وکالت در زمینه صدور دستور تخلیه است.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

در چه مواردی حکم تخلیه ملک صادر می شود:

حکم تخلیه ملک

برای مشاوره با بهترین وکیل تخلیه ملک تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

اتمام مدت قرارداد اجاره

در زمان عقد قرارداد اجاره مدت مشخصی در نظر گرفته می شود. پس از پایان این مدت چنانچه قرارداد تمدید نشود ،مستاجر ملزم به تخلیه ملک می باشد.

در صورتیکه مستاجر ملک را به موجر تحویل ندهد مالک می تواند از او شکایت نموده و خواهان حکم تخلیه ملک شود.

در چنین شرایطی وکیل تخلیه ملک با طرح دعوی مناسب در سریعترین حالت ممکن حکم تخلیه ملک را از دادگاه می گیرد.​

عدم پرداخت اجاره بها توسط مستاجر

در زمان عقد قرارداد مبلغی به عنوان ودیعه و اجاره بهای ماهیانه مشخص می شود. چنانچه مستاجر اجاره بها را پرداخت نکند مالک می تواند پس از 3 ماه به دادگاه مراجعه نموده و حکم تخلیه ملک را بگیرد.

در این حالت وکیل تخلیه ملک ابتدا تلاش می کند به ایجاد سازش مستاجر را ملزم به پرداخت اجاره نماید. زیرا این راه سریعترین و کم هزینه ترین راه برای رسیدن مالک به اجاره بها است.

در غیر این صورت وکیل تخلیه ملک اقدامات لازم را انجام می دهد تا ملک را از تصرف مستاجر دربیاورد.

انتقال ملک به غیر توسط مستاجر

این شرط در صورتی است که موجر و مستاجر در قرارداد شرط عدم انتقال ملک به دیگری را ثید کرده باشند.

حال اگر مستاجر بر خلاف شرط امضا شده در قرارداد ملک را به دیگر واگذار کند، مالک می تواند حکم تخلیه ملک را از دادگاه درخواست کند.

در این حالت اگر وکیل تخلیه ملک نتواند مستاجر را متقاعد  نموده و با سازش قضیه را فیصله دهد، یک دادخواست متناسب با شرایط نوشته تا در اسرع وقت حکم تخلیه ملک را از دادگاه بگیرد.

استفاده نامشروع از ملک مورد اجاره

چنانچه مستاجر از ملک مورد قرارداد استفاده نامشروع نماید، مالک می تواند از دادگاه حکم تخلیه ملک بگیرد. توجه به این نکته ضروری است که اثبات استفاده نامشروع از ملک توسط مستاجر برعهده موجر است.

البته وکیل تخلیه ملک می تواند مشاوره های درستی در جهت اثبات استفاده نادرست از ملک به مالک بدهد. در چنین شرایطی توصیه می شود حتما از یک وکیل تخلیه ملک متخصص کمک بگیرید.

زیرا استفاده از راه اشتباه برای بدست آوردن مدرک جهت اثبات استفاده نامشروع از ملک ممکن است شما را وارد یک دردسر جدید کرده و باعث شود مستاجر از شما به دلیل وارد شدن به حریم شخصی اش شکایت نماید.

اما وکیل تخلیه ملک به شما راهکارهای مناسب در این جهت ارائه می دهد.

عدم رعایت شروط ضمن عقد قرارداد اجاره

علاوه بر تمام موارد فوق جهت دریافت حکم تخلیه ملک چنانچه هر شرط دیگری در قرارداد اجاره ذکر شده باشد و بر آن توافق انجام شده باشد و مستاجر آنها را رعایت نکند، مالک می تواند درخواست حکم تخلیه ملک نماید.

بهترین راه برای تخلیه ملک

علیرغم تمام شرایط ذکر شده جهت درخواست دستور تخلیه و حکم تخلیه، با توجه به اینکه این مسئله حساسیت ویژه ای دارد و انجام هرگونه کار اشتباه شما را درگیر یک روند قضایی طولانی مدت کرده و باعث اتلاف هزینه و زمان شما می شود، بهترین اقدام قبل از هر کاری مشورت با یک وکیل تخلیه ملک می باشد.

با سپردن پرونده تخلیه ملک به گروه با تجربه وکلای ناب ضمن بهره مندی شما از حضور بهترین وکیل تخلیه ملک تهران در مسیر پیگیری پرونده، در کوتاهترین زمان به ملک تان می رسید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

وکیل تخلیه ملک چه وظایفی برعهده دارد

وکیل تخلیه ملک کمک بسیار زیادی در روند پرونده می کند. در ادامه به چند نکته در این مورد اشاره می کنیم:

سرعت دادن به روند پرونده

از آنجا که وکیل تخلیه ملک تخصص و مهارت زیادی در این زمینه دارد و قطعا پرونده های بسیاری در مورد تخلیه ملک بهدادگاه برده است، در همان ابتدای امر یک دادخواست درست را تنظیم می نماید که در میانه راه نیازی به تغییر رویه کار نباشد. این موضوع در تسریع روند پرونده بسیار حائز اهمیت است.

عدم نیاز حضور مالک در دادگاه

وقتی کار خود را تمام و کمال به وکیل تخلیه ملک واگذار می کنید دیگر نیازی به حضور شما در جلسات دادرسی نمی باشد. ان موضوع علاوه بر امنیت خاطر شما باعث صرفه جویی زمان نیز می شود.

علاوه بر این از بروز بحث و جدل های اضافی با مستاجر در دادگاه نیز جلوگیر می کند که خود نکته ارزشمندی است.

انتخاب بهترین وکیل تخلیه ملک

بهترین وکیل تخلیه ملک

برای مشاوره با بهترین وکیل تخلیه ملک تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

مناسبترین راه برای انتخاب بهترین وکیل تخلیه ملک بررسی رزومه وکلا در این زمینه می باشد. علاوه بر این مشاوره اولیه کمک زیادی جهات اتخاب بهترین وکیل تخلیه ملک به شما می نماید.

سابقه کاری یک وکیل نیز امتیاز بسیار مهمی در انتخاب بهترین وکیل ملکی است. زیرا به این معنی می باشد که او تجربه زیادی در انجام تمام امور ملکی از جمله تخلیه ملک را داراست.

هزینه بهترین وکیل تخلیه ملک

علاوه بر بررسی تمام امور جهت انتخاب بهترین وکیل تخلیه ملک هزینه و حق الوکاله وکیل نیز امر مهمی است.

البته هر وکیل بر اساس تجربه و تخصص خود مبلغی را جهت انجام امور تخلیه ملک اعلام می نماید که البته در این مورد به مبلغ قرارداد اجاره نیز بستگی دارد.

اما توصیه می شود هزینه تنها مسئله مهم در انتخاب وکیل تخلیه ملک نباشد و کیفیت انجام کار نیز مدنظر قرار گرفته شود.

زیرا چنانچه شما جهت دریافت حکم تخلیه ملک وکیل اشتباهی انتخاب کنید و مسیر اشتباهی را طی نمایید میزان ضرر و زیان مالی که در این را متحمل می شوید که شامل هزینه های دادرسی و عدم دسترسی شما به ملک خود و اجاره بهای آن می باشد، بسیار بیشتر از هزینه حق الوکاله یک وکیل متخصص و باتجربه است.

وکلای با تجربه ما در گروه وکلای ناب با داشتن رزومه ای درخشان و صدها پرونده موفق در تخلیه ملک مسکونی و تجاری آماده ارائه مشاوره به عنوان بهترین وکیل تخلیه ملک تهران می باشند به شما می باشند.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

کسر اجور معوقه از مبلغ ودیعه

اگر درخواست حکم تخلیه ملک به دلیل عدم پرداخت اجاره بها توسط مستاجر باشد، مالک باید علاوه بر حکم تخلیه ملک دادخواست دیگری مبنی بر مطالبه وجه و تامین خواسته تقدیم دادگاه نماید.

در این صورت ابتدا باید مبلغ ودیعه و خسارت احتمالی را به صندوق دادگستری واریز نماید و سپس از پرداخت ودیعه به مستاجر خودداری کند تا تکلیف اجور معوقه از سوی دادگاه نهایی شود.

کسر اجور معوقه و خسارات احتمالی از مبلغ ودیعه تحت هیچ شرایطی در دادگاه قابل قبول نیست. چنانچه مالک ادعا کند مستاجر بابت اجاره بها، شارژ ماهیانه ساختمان و غیره بدهکار می باشد، به هیچ عنوان حق کسر بدهی از ودیعه را ندارد.

او باید دادخواستی بر اساس بدهی مستاجر به دادگاه و یا شورای حل اختلاف ارائه نماید و از طریق صدور حکم تامین خواسته مبلغ ودیعه را توقیف کند.

جهت مشاوره با بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران نیز با گروه وکلای ناب تماس بگیرید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639