وکیل تصرف عدوانی یک وکیل متخصص در امور ملکی است که به صورت تخصصی در زمینه تصرف عدوانی فعالیت می کند.

تعریف تصرف عدوانی

برای مشاوره با بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

طبق ماده 158 قانون آیین دادرسی چنانچه متصرف سابق مال غیر منقولی ادعا کند که شخص دیگری بدون اجازه و رضایت او آن مال غیر منقول را از تصرف او درآورده است، دعوا تصرف عدوانی صورت گرفته است.

طبق این تعریف چند نکته در تصرف عدوانی وجود دارد:

کسی که دعوای تصرف عدوانی را مطرح می کند نیازی نیست که حتما مالک باشد. فقط باید حتما قبلا متصرف بوده باشد. یعنی سابقه تصرف داشته باشد.

این دعوا فقط در مورد اموال غیر منقول است و در مورد اموال منقول مانند خودرو مطرح نمی شود.

در دعوای تصرف عدوانی باید حتما تصرف بدون اجازه و رضایت و باشد.

عدم رضایت در تصرف عدوانی باید از ابتدا مطرح باشد. یعنی اگر تصرف در ابتدا با رضایت صورت گرفته باشد و متصرف سابق بعد از آن پشیمان شده باشد، شرایط دعوای تصرف عدوانی صدق نمی کند.

اگر مال غیر منقول مدتی به حال خود رها شده باشد و مالک آن بعد از مدتی طولانی مراجعت کند و مال را در تصرف دیگری ببیند، تصرف عدوانی صورت نگرفته است.

خواهان باید بتواند ادعا کند تصرف فعلی بصورت عدوانی صورت گرفته است. یعنی به زور و جبر انجام شده است.

همانطور که مشاهده می کنید موضوع تصرف عدوانی بسیار حساس و پیچیده است و حضور یک وکیل تصرف عدوانی حتی در ابتدای امر یعنی مطرح نمودن دعوای تصرف بسیار لازم و ضروری است.

گروه وکلای ناب با سالها تجربه در امر حل پروندهای مختلف ملکی آماده ارائه خدمات مشاوره به شما به عنوان بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران می باشد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

تعریف تصرف در قانون به سه دسته تقسیم می شود:

تصرف عدوانی

ممانعت از حق

به این معنی است که شخصی مانع رسیدن افراد به حق خود شوند و آنها را از حق و حقوق خود دور نماید. در واقع این امر در حیطه تصرف عدوانی می گنجد.

زیرا چنانچه شخصی اجازه استفاده از مال غیر منقولی را داشته باشد و از این حق قانونی او ممانعت شود به نوعی تصرف عدوانی صورت گرفته است. این ممانعت ممکن است حتی باعث عدم امکان استفاده از تصرف قانونی مال شود.

ایجاد مزاحمت

شخصی حتی بدون اینکه مال غیر منقول را از تصرف متصرف قانونی بیرون آورده باشد، با ایجاد مزاحمت مانع تصرف قانونی شود.

انواع دعاوی تصرف عدوانی در قانون

انواع تصرف عدوانی

برای مشاوره با بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

برای تمام تعاریف تصرف عدوانی دو نوع دعوی متفاوت مطرح است:

تصرف عدوانی حقوقی

تصرف عدوانی کیفری

در تصرف عدوانی حقوقی نیازی نیست متصرف سابق مالک ملک و یا مال غیر منقول باشد. در صورتیکه در تصرف عدوانی کیفری خواهان باید مالک قانونی باشد.

دعوای تصرف عدوانی حقوقی یک تخلف حقوقی بدون معیارهای مجرمانه می باشد و تنها به نقض حقوق فردی و اجتماعی منجر می شود. ولی تصرف عدوانی کیفری یک عمل مجرمانه محسوب می شود و مانند هر جرم دیگری دارای جنبه های مادی، معنوی و قانونی جرم است.

وکیل تصرف عدوانی

دعاوی مربوط به تصرف عدوانی بصورت فوری در دادگاهها رسیدگی می شوند. این موضوع به دلیل اهمیت بسیار بالای این گونه دعاوی است. در تمامی انواع دعاوی تصرف عدوانی شما جهت پس گرفتن ملک خود نیاز به ارائه دلایل و شواهد محکمه پسند دارید.

در غیر اینصورت ممکن است ملک خود را از دست بدهید. به همین دلیل بهترین اقدام مشاوره با یک وکیل تصرف عدوانی می باشد تا بهترین راهکار را جهت اقامه دعوا داشته باشید.

از آنجا که وکیل تصرف عدوانی به تمام قوانین و مقررات ملکی است اشراف کامل دارد و در این زمینه دارای تخصص و دانش بالایی است پرونده شما را در امن ترین مسیر ممکن قرار می دهد تا در کوتاهترین زمان ممکن به ملک تان برساند.

گروه وکلای ناب با بهره گیری از بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران آماده ارائه خدمات مشاوره ای و قبول وکالت در زمینه رفع تصرف عدوانی است.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

روند شکایت در دعوای تصرف عدوانی حقوقی

برای مشاوره با بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

در ابتدا خواهان باید یک اظهارنامه تهیه کرده و برای شخص متصرف ارسال نماید . بهتر است این کار توسط وکیل تصرف عدوانی انجام شود. در این اظهارنامه مدت مشخصی تعیین می شود تا رفع تصرف شود.

اگر رفع تصرف انجام نشد خواهان باید یک دادخواست تنظیم کرده و ثبت نماید. این دادخواست باید در سامانه ثنا ثبت شود. در این مرحله نیز وکیل تصرف عدوانی مناسبترین دادخواست را تنظیم می نماید.

پس از ان جلسات دادگاه برگزار خواهد شد. در چنین حالتی اگر روند پرونده به دست یک وکیل تصرف عدوانی سپرده شود دیگر نیازی به حضور خواهان در جلسات دادرسی نمی باشد.

بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران

با توجه به اینکه دعاوی ملکی در تهران حجم زیادی از پرونده های دادگاه های را تشکیل می دهد و در میان این پرونده ها تعداد زیادی دعاوی تصرف عدوانی دیده می شود، انتخاب بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دعاوی مربوط به تصرف عدوانی به خودی خود پیچیده و حساس هستند. به همین دلیل یک وکیل متخصص و با تجربه پرونده را در مسیر درست قرار داده و بهترین نتیجه را به دست می آورد.

همانطور که می دانید قیمت ملک در ایران و بخصوص در تهران نسبت به سایر کشورها بالاتر می باشد و در بسیاری از مواقع بخش اعظم سرمایه هر شخصی را تشکیل می دهد.

به همین دلیل در صورت بوجود آمدن دعاوی ملکی نظیر تصرف عدوانی وارد شدن در دعوا با ریسک کردن و بدون مشاوره با یک وکیل متخصص به هیچ عنوان جایز نمی باشد.

سابقه کاری یک وکیل نیز امتیاز بسیار مهمی در انتخاب بهترین وکیل ملکی است. زیرا به این معنی می باشد که او تجربه زیادی در انجام تمام امور ملکی از جمله تصرف عدوانی را داراست

با تماس با گروه وکلای ناب می توانید از مشاوره با بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران با بیش از 25 سال سابقه درخشان بهره مند شوید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

برای اقامه دعوای تصرف عدوانی چه شرایطی نیاز است؟

طبق ماده 158 قانون آیین دادرسی مدنی مربوط به دعاوی تصرف عدوانی، باید متصرف سابق ادعایی مبنی بر اینکه شخصی یک مال غیر منقول متعلق به او را بدون اجازه و رضایت از تصرف وی خارج و به تصرف خود درآورده داشته باشد.

طبق این ماده قانونی شروط زیر برای اقامه دعوای تصرف عدوانی لازم و ضروری است:

مال غیر منقول باشد

مانند ملک، خانه، زمین و غیره. اقامه دعوای تصرف عدوانی برای اموال منقولی مانند خودرو جایز نیست.

خواهان سبقت تصرف داشته باشد

یعنی مال غیر منقول مذکور قبل از تصرف خوانده باید در تصرف خواهان باشد.

خوانده سابقه تصرف نداشته باشد

یعنی خواهان باید حتما قبل از خوانده متصرف باشد. اگر محرز شود که خوانده قبل از خواهان سابقه تصرف داشته به این معنی است که خود متصرف سابق بوده است.

تصرف باید قطعا عدوانی باشد

یعنی تصرف توسط خوانده باید به زور و با عدم رضایت مطلق خواهان انجام شده باشد. خواهان در هیچ مقطع زمانی نباید با رضایت مال خود را در اختیار خوانده قرار داده باشد. پشیمان شدن از رضایت در شروط تصرف عدوانی جایی ندارد.

جهت بررسی تمام جوانب دعوای خود بهتر است با وکیل تصرف عدوانی مشورت نمایید تا شرایط و مدارک شما را کاملا بررسی نماید. زیرا اقامه یک دعوای اشتباه ممکن است نتیجه عکس داده و شما را در دادگاه کاملا محکوم نماید.

مرجع صالح به رسیدگی دعاوی تصرف عدوانی

طبق ماده 12 قانون آیین دادرسی مدنی از آنجا که دعاوی مربوط به اموال غیر منقول با املاک مرتبط می شوند در صلاحیت دادگاه حقوقی محل وقوع مال مذکور است. محل دادگاه حقوقی مورد نظر وابسته به محل اقامت خوانده نمی باشد.

مجازات تصرف عدوانی

مجازات تصرف عدوانی

برای مشاوره با بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

طبق ماده 690 قانون مجازات اسلامی هرگاه فردی مرتکب تصرف عدوانی، ممانعت از حق و یا ایجاد مزاحمت برای ملک یا مال غیر منقول شخصی دیگر داشته باشدمحکوم به حبس از یک ماه تا یک سال می شود. همچنین دادگاه باید تصرف عدوانی را رفع نماید.

از آنجا که دعوای تصرف عدوانی در حیطه دعاوی غیر مالی می گنجد، هزینه ثبت آن غیر مالی است و خواهان باید آن را بپردازد.

دعوای تصرف عدوانی شباهت بسیاری به دعوای خلع ید دارد و اگر به نکات آن توجه نشود ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

جهت جلوگیری از بروز اشتباهات در طرح دعاوی مشابه بهتر است قبل از هر اقدامی به وکیل تصرف عدوانی مشورت نمایید.

تفاوت دعاوی تصرف عدوانی با خلع ید

با اینکه دعوای تصرف عدوانی و خلع ید تشابهات زیادی با هم دارند ولی تفاوت های اساسی نیز میان آنها وجود دارد که به آنها می پردازیم:

در دعوای تصرف عدوانی فقط اموال غیر منقول مطرح هستند. در صورتیکه دعاوی مربوط به خلع ید در مورد تمام اموال منقول و غیر منقول وجود دارند.

دعوای خلع ید در زمره دعاوی مالی می گنجد و هزینه دادرسی آن بر اساس قیمت ملک محاسبه می شود. در حالیکه دعوای رفع تصرف عدوانی از دعاوی غیر مالی است و هزینه مشخص و بسیار کمتری نسبت به خلع ید دارد.

در دعاوی رفع تصرف عدوانی امکان رسیدگی خارج از نوبت وجود دارد. اما در مورد دعوای خلع ید این امر ممکن نیست.3- در دعاوی رفع تصرف عدوانی امکان رسیدگی خارج از نوبت وجود دارد. اما در مورد دعوای خلع ید این امر ممکن نیست.

در دعاوی خلع ید موضوع اثبات مالکیت ملک مطرح است. در صورتیکه در دعوای تصرف عدوانی صرفا موضوع تصرف ملک فارغ از مسئله مالکیت آن مورد بررسی قرار می گیرد.

گروه وکلای ناب جهت ارائه راهنمایی های لازم برای اقامه دعوای متناسب با مشکل شما بهترین وکیل خلع ید تهران را در اختیار شما قرار می دهد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

داشتن وکیل تصرف عدوانی چه مزایایی دارد

در مورد تصرف عدوانی و کلیه دعواهای مربوط به اموال غیر منقول قوانین بقدری پیچیده و تعداد آنها زیاد می باشد که عملا اقامه دعوا بدون حضور وکیل تصرف عدوانی غیر ممکن است.

در مواردی از دعوای تصرف عدوانی که خوانده یکی از نهادهای دولتی و وابسته به دولت باشد موضوع اهمیت و پیچیدگی بیشتری پیدا می کند. در این موارد توصیه می شود در انتخاب وکیل وسواس بیشتری به خرج داده و بهترین وکیل تصرف عدوانی تهران را انتخاب نمایید.

معمولا در ادامه طرح دعاوی تصرف عدوانی دعاوی دیگری همچون مطالبه اجرت المثل ایام تصرف نیز وجود دارد. به همین دلیل حضور یک وکیل تصرف عدوانی باعث می شود شما به تمام حق و حقوق خود به طور کامل برسید.

با توجه به شباهت هایی که بین دعاوی اموال غیر منقول از جمله تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت وجود دارد معمولا اقامه دعوی مناسب برای افراد غیر حقوقی که آشنایی کمتری با قانون دارند بسیار مشکل و پیچیده است.

وکیل تصرف عدوانی با تسلط کامل بر تمامی قوانین و مقررات ملکی بهترین دادخواست را ارائه می دهد.

در نهایت با توجه به قیمت بالای اموال غیر منقول اکیدا توصیه می شود در ارائه دادخواست و طرح دعوا هیچ گونه ریسکی نکرده و کار خود را به یک وکیل متخصص بسپارید.