وکیل تقسیم ترکه  یک وکیل حقوقی است که به طور تخصصی در زمینه تقسیم ترکه فعالیت می کند.

اولی اقدام در جهت تقسیم ترکه مشخص شدن افرادی است که از ماترک ارث می برند. این کار بر اساس قوانین انحصار وراثت انجام می شود.

ارث چیست

برای مشاوره با بهترین وکیل تقسیم ترکه تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

ارث به معنای تقسیم اموال متوفی میان ورثه است. البته به غیر از اموال که شامل حقوق و املاک به جا مانده است، بدهی های متوفی نیز در مفهوم ارث می گنجد.

طبق قانون ارث میان فرزندان پسر به دختر 2 به 1 است. اگر در زمان فوت شخص پدر و مادر او زنده باشند نیز سهم الارث بین پدر و مادر 2 به 1 است. سهم زن از سهم الارث شوهرش یک هشتم است.

تقسیم بندی طبقات ارث

مطابق قانون از نظر خویشاوندی ارث به دو دسته تقسیم می شود:

ارث نسبی

در این نوع ارث رابطه خویشاوندی خونی تعیین کننده و مبنای ارث بردن است.

ارث سببی

در این نوع ارث رابطه خونی وجود ندارد و تنها ازدواج دائم تعیین کننده ارث بردن است.

ارث نسبی خود به 3 طبقه تقسیم می شود:

طبقه 1

شامل فرزندان، نوه ها، پدر و مادری که در زمان فوت متوفی در قید حیات هستند، می شود.

طبقه 2

شامل خواهر و برادر متوفی، فرزندان آنها، پدر بزرگ و مادر بزرگ و اجدادی که ر زمان فوت متوفی در قید حیات می باشند، هستند.

طبقه 3

شامل عمو، عمه، خاله، دایی و فرزندان آنها در صورتی که در زمان فوت متوفی زنده باشند، می شود. طبق قانون هرچه نزدیکی خویشاوندی برا اساس طبق ارث نزدیک تر باشد، در ارث بردن تقدم دارند. به این معنی که اگر در طبقه بالاتر وارثی وجود داشته باشد، طبقات پایین تر ارث نمی برند.

چنانچه در خصوص ارث و تقسیم ترکه سوال و شبهه ای دارید با وکیل تقسیم ترکه تماس بگیرید.

ترکه چیست

ترکه یا ماترک تمام حقوق و امال متوفی می باشد. یعنی هر چیزی که ارزش مالی و قابلیت قیمت گذاری داشته باشد. مانند املاک، باغ، تمام حقوق شامل زراعت، آب و گل،  ریشه، سرقفلی، فسخ، کسب و پیشه و هر نوع اسباب و اثاثیه مانند زیورآلات، وسایل منزل اتومبیل و بطور کلی هر چیزی که ارزش مالی داشته باشد جزء ترکه است.

با توجه به اینکه ترکه شامل موارد زیادی می شود، بهتر است قبل از اقدام به تقسیم ماترک به وکیل تقسیم ترکه مشورت نمایید.

گروه وکلای ناب آماده ارائه مشاوره به شما به عنوان بهترین وکیل تقسیم ترکه تهران می باشد تا از ضایع شدن حق و حقوق شما جلوگیری نماید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

دیون در تقسیم ترکه

دیون ترکه نوعی دارایی منفی محسوب شده و شامل بدهی های متوفی می باشد که در زمان حیات تسویه نشده اند. این دیون قبل از تقسیم ترکه باید شناسایی شده و از اموال متوفی پرداخت شوند.

این دیون شامل موارد زیر می شوند:

کفن و دفن و هزینه های مربوط به آن

دین های مربوط به اعیان ترکه که بعد از کفن و دفن به تمام بدهکاری ها ارجحیت دارد.

حقوق کارگران و خدمه

مهریه و نفقه زن

پرداخت بدهی های افرادی که اداره و ولایت اموال آنها بر عهده متوفی بوده است.

موارد مربوط به تقسیم ترکه

برای مشاوره با بهترین وکیل تقسیم ترکه تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

گواهی انحصار وراثت: در ابتدا باید گواهی انحصار وراثت صادر شود. زیرا قبل از مشخص شدن تمام وراث تقسیم ترکه ممکن نخواهد بود.

برای صدور گواهی انحصار وراثت می توانید از وکیل تقسیم ترکه کمک بگیرید.

تحریر ترکه برای اینکه تقسیم ترکه به درستی انجام شود باید ابتدا لیستی از اموال و بدهی های متوفی تهیه شود. کار تحریر ترکه به درخواست وراث توسط شورای حل اختلاف انجام می شود. زیرا وراث و طلبکاران نمی توانند لیست ترکه را تعیین کنند.

مهر و موم ترکه

قبل از تقسیم ترکه باید لیست تمامی اموال متوفی مشخص شود و قبل از این کار هیچ یک از اموال نباید در اختیار هیچکدام از وراث قرار بگیرد.
به همین دلیل باید مهر و موم ترکه انجام شود تا از هرگونه دخل و تصرف قبل از تقسیم ترکه جلوگیری شود.
در مورد مهر و موم ترکه می توان از وکیل تقسیم ترکه کمک گرفت تا این کار به صورت کاملا قانونی انجام شود.

خلع ید مشاعی

یکی از مشکلاتی که ممکن ات بین ورثه بوجود بیاید، تلاش آنها برای خلع ید دیگر وراث از اموال مشاع است. اقدامی که باید در چنین حالتی صورت بگیرد، تقاضای بیرون کردن متصرف ملک مشاع می باشد.
پس از آن باید ملک مشاع به فروش رسیده و هر یک از ورثه سهم خود را بگیرند و یا اینکه وراث بین خود بر سر آن ملک توافق کنند.

فروختن و تقسیم ترکه

آخرین اقدامی که باید در مورد تقسیم ترکه انجام داد فروش آن است. هر یک از وراث حتی اگر بقیه راضی نباشند می تواند از دادگاه تقاضای فروش و مطالبه سهم خود را از ترکه متوفی داشته باشد.
هر کدام از ورثه حتی اگر کمترین میزان سهم از ترکه را داشته باشد، می تواند تقاضای تقسیم ترکه را پیش از بقیه وراث داشته باشد.

گروه وکلای ناب آماده ارائه مشاوره و قبول نمایندگی شما به عنوان بهترین وکیل تقسیم ترکه تهران می باشد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

بهترین وکیل تقسیم ترکه

از آنجا که مسائل مربوط به انحصار وراثت و تقسیم ترکه تا قبل از فوت شخصی مورد توجه خاصی قرار نمی گیرند و از طرف ترکه شامل موارد زیادی می شود که ممکن است از نظر افراد پنهان بماند، حضور وکیل تقسیم ترکه بسیار کمک کننده است.

بیشتر افراد تصور می کنند هرگز درگیر مشکلات انحصار وراثت و تقسیم ترکه نمی شوند. ولی کمی بعد از فروت متوفی مشکلات و اختلافات آنها شروع می شود. در چنین شرایطی هیچ کس به جز یک وکیل تقسیم ترکه که خارج از دایره وراث و دوستان و آشنایان است نمی تواند مشکلات را حل کند.

بنابراین توصیه می شود به دنبال بهترین وکیل تقسیم ترکه باشید تا علاوه بر رسیدن به تمام حق و حقوق خود از بروز مشکلات خانوادگی جلوگیری نمایید.

مرجع صالح برای تقسیم ترکه

مرجع صالح برای تقسیم ترکه متوفی دادگاه آخرین محل سکونت متوفی می باشد. یعنی حتی چنانچه شخصی برای درمان و یا مسافرت در جای دیگری به غیر از محل سکونت خود فوت کند، دادگاه محل سکونت او مسئول رسیدگی به امور انحصار وراثت و تقسیم ترکه وی می باشد.

گروه وکلای ناب با بیش از 25 سال سابقه درخشان این اطمینان را به شما می دهد که با بهره گیری از بهترین وکیل تقسیم ترکه تهران و با تکیه بر دانش و تخصص خود در امور حقوقی مدیریت و اقامه دعوای شما را به درستی انجام می دهد.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

رد کردن ترکه

رسیدگی به پرونده تقسیم ترکه

برای مشاوره با بهترین وکیل تقسیم ترکه تهران با ما در ارتباط باشید.

021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

در مقابل تقسیم ترکه ورثه به 3 دسته تقسیم می شوند:

دسته اول

در این حالت وراث ترکه به به طور کامل قبول می کنند و در مقابل دیون متوفی مسئولیت قبول می کنند.

دسته دوم

در این دسته ورثه هر ترکه ای را که در تحریر ورثه آمده می پذیرند.

دسته سوم

در این حالت وراث ترکه را قبول نمی کنند و هیچ مسئولیتی هم نسبت به دیون متوفی قبول نمی کنند.

در هر صورت افراد بسته به میزان ماترک باقی مانده از متوفی، مقدار دین باقی مانده و تعداد وراث در دسته ای که شرایط بهتری برای آنها فراهم می کند قرار می گیرند.

بهتر است در صورت مواجهه با چنین حالتی با یک وکیل تقسیم ترکه مشورت نمایید تا بهترین و بی دردسر ترین راه را برای خود انتخاب نمایید.

نکته:

ترکه شامل تمام دارایی های مثبت (اموال منقول و غیر منقول) و دارایی های منفی (دیون متوفی) می باشد. در قانون ایران تنها دارایی های مثبت به ورثه امتقال پیدا می کند و دیون فقط از اموال خود متوفی کسر می شود.
یعنی چنانچه میزان دیون متوفی بیشتر از اموال او باشد، وراث موظف به پرداخت مابقی بدهی متوفی نمی باشند.

با سپردن پرونده تقسیم ترکه به گروه با تجربه وکلای ناب ضمن بهره مندی شما از حضور بهترین وکیل حقوقی تهران در مسیر پیگیری پرونده، در کوتاهترین زمان به حق و حقوق خود می رسید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639

تسویه ترکه چیست

تسویه ماترک بعد از مهر و موم ترکه به درخواست وراث انجام می شود. آنها به کمک وکیل تقسیم ترکه بدهی های شخص فوت شده را پرداخت می کنند تا مابقی اموال آزاد شود و بتوانند ترکه را مطابق گواهی انحصار وراثت و یا توافقی بین خودشان تقسیم کنند.

چند نکته در مورد تقسیم ترکه

درست است تقسیم ترکه قوانین مشخصی دارد. ولی توجه به چند نکته در این زمینه ضروری است

اگر یکی از ورثه جنین باشد

طبق قانون تقسیم ارث به فرزند بدنیا نیامده متعلق به متوفی نیز ارث می رسد و اداره سهم الارث جنین به ولی و یا وصی او می رسد.
در این حالت اگر این فرزند ولی و یا وصی نداشته باشد، از طرف دادگاه یک یا چند نفر امین به عنوان یا یک وکیل تقسیم ترکه تعیین می شود تا سهم الارث ورثه به دنیا نیامده متوفی نیز به حق و حقوق خود برسد.

اگر متوفی بیش از یک زن داشته باشد

در این صورت تمام زنها ارث می برند. بطور کلی یک هشتم کل اموال به زن متوفی می رسد و اگر متوفی چند زن داشته باشد، این مقدار بین زنها بطور مساوی تقسیم می شود.

جهت مشاوره با بهترین وکیل تقسیم ترکه تهران نیز با گروه وکلای ناب تماس بگیرید.

 021-66435446 و 66431347-021 و 09120717639